Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Κυριακή, 2 Σεπτεμβρίου 2012

ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΌΣ



Διαλογισμός είναι η τέχνη της εσωτερικής ενόρασης και της ανακάλυψης του εσωτερικού εαυτού. Ο διαλογισμός μας οδηγεί όχι μόνο σε νέες εσωτερικές εμπειρίες, αλλά επίσης μας βοηθάει μέρα με την μέρα να γίνει η ζωή μας καλύτερη, με περισσότερο νόημα και πιο ολοκληρωμένη.


Ο διαλογισμός δεν είναι φυγή επιδρά σε όλους και σε όλα γύρω μας
Ο διαλογισμός ας είναι απλώς μια καθιστή χαλάρωση
Ο διαλογισμός είναι σαν μια πόρτα για το νου 
Ο διαλογισμός είναι συγκέντρωση 
Ο διαλογισμός είναι ένα ταξίδι στο παρόν Μας φέρνει στην πραγματικότητα
Ο διαλογισμός είναι η αυτογνωσία
Ο διαλογισμός είναι η θεραπεία 
Ο διαλογισμός είναι υγεία Είναι η πορεία προς την ολοκλήρωση 
Ο διαλογισμός είναι η πνευματικότητα Μόνο ο άνθρωπος με το πνεύμα διαλογίζεται 
Ο διαλογισμός είναι η ανθρώπινη εξέλιξη

Ο διαλογισμός της αναπνοής

Τι είναι;

Ο θεμέλιος λίθος όλων των τεχνικών διαλογισμού. Επικεντρώνεται σε κάτι που όλοι κάνουμε αλλά σπάνια συνειδητοποιούμε: την αναπνοή. Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι συγκλονιστικό με την αναπνοή σας, απλώς να την παρατηρήσετε. Με τον καιρό θα μάθετε και να την κατευθύνετε, αλλά τώρα συγκεντρωθείτε σε κάθε εισπνοή και εκπνοή και αφήστε τη σκέψη σας να ακολουθήσει το ρυθμό και το πέρασμα τους από κάθε σημείο του σώματος.
Σας βοηθάει να συγκεντρώνεστε οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Μπορείτε να την κάνετε όταν αισθάνεστε κατάπτωση, μελαγχολία, κούραση ή άγχος.
Πόσο κρατάει η άσκηση; Αρχίστε με 10 λεπτά, αυξήστε σε 15 και, τέλος, καταλήξτε σε 20 λεπτά. Μπορείτε να κάνετε αυτή την άσκηση οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, αλλά τακτικά, πέντε με εφτά μέρες την εβδομάδα.
Παρατηρήστε πώς η αναπνοή αλλάζει όσο περισσότερο συνειδητοποιείτε τη λειτουργία της και πώς αυτό, με τη σειρά του, επηρεάζει την ικανότητα σας να συνειδητοποιείτε κάτι. (Δράση και ανάδραση θα μπορούσε κάνεις να ονομάσει αυτή τη διαδικασία).

Τι πρέπει να κάνω;

Καθίστε κάπου άνετα με τα πόδια σταυρωμένα σε στάση οκλαδόν ή ξαπλώστε ανάσκελα με ένα σκληρό μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα που θα σας στηρίζει και θα ανασηκώνει ελαφρά τη λεκάνη. Τοποθετήστε και άλλο ένα μαξιλάρι κάτω από το λαιμό για να απελευθερωθούν οι αναπνευστικές οδοί. Το σώμα πρέπει να είναι σε ευθεία και οι βραχίονες - ελαφρά ανοιχτοί - να σχηματίζουν γωνία 45° με τον κορμό.
Αρχίστε να αναπνέετε και να εκπνέετε από τη μύτη.
Νιώστε κάθε αναπνοή καθώς εισχωρεί στο σώμα και φτάνει σε κάθε γωνιά του. Παρατηρήστε από ποια σημεία περνάει ελεύθερα και πού δυσκολεύεται. Ακούστε με προσοχή τον ήχο της. Αν την ώρα της άσκησης χάσετε την αυτοσυγκέντρωση σας και ο νους περιπλανηθεί αλλού, αναγκάστε τον μαλακά να επιστρέψει στην αναπνοή.
Όταν θα έχετε εξασκηθεί για μία περίπου εβδομάδα, προσπαθήστε να κατευθύνετε την αναπνοή σε περιοχές του σώματος που μοιάζουν να χρειάζονται λίγο αέρα, που είναι αποπνικτικά «κλειστές», όπως η λεκάνη ή η άκρη της σπονδυλικής στήλης.
Στο τέλος της άσκησης, κουνήστε τα δάχτυλα των χεριών και των ποδιών και στη συνέχεια τεντώστε τις κνήμες και τους βραχίονες. Εάν είστε ξαπλωμένοι, γυρίστε και περιμένετε λίγα λεπτά πριν ανακαθίσετε. Κατόπι ανασηκώστε αργά τον κορμό και, τέλος, υψώστε το κεφάλι.
Φορέστε, αν θέλετε, ωτοασπίδες για να ενισχύσετε τον εσωτερικό ήχο της αναπνοής (μοιάζει σαν τον ήχο που κάνουν τα κύματα του ωκεανού) και να απομονώσετε τους εξωτερικούς θορύβους.


Ο διαλογισμός της προσοχής

Τι είναι; 

Μια άσκηση που αφορά την επίγνωση και την οξυδέρκεια. Δεν στοχεύει στην ηρεμία ή την ευτυχία αλλά στην ικανότητα να αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα και τις καταστάσεις πιο καθαρά.
Που ωφελεί: Ο διαλογισμός της προσοχής ασκεί το μυαλό και τις αισθήσεις. Όταν, για παράδειγμα, επικεντρώνετε τη σκέψη στο πώς πίνετε ένα φλιτζάνι καφέ, νιώθετε τη θερμότητα του φλιτζανιού στις παλάμες σας και τη χαρακτηριστική γεύση του ροφήματος στο στόμα σας.
Αρχίστε με 5 λεπτά κάθε μέρα. Σταδιακά προσθέστε λίγα λεπτά κάθε φορά, μέχρι να φτάσετε τα 20 λεπτά.

Τι πρέπει να κάνω;


Καθίστε αναπαυτικά σε ένα μαξιλάρι, πολυθρόνα ή καναπέ.
Χαλαρώστε ακούγοντας τους ήχους του περιβάλλοντος. Εξασκηθείτε στο να αφήνετε τους ήχους να πλησιάζουν και να απομακρύνονται.
Τώρα στρέψτε την προσοχή στο σώμα σας, κάνοντας αρχή από την αναπνοή. Καθώς εισπνέετε σκεφτείτε «μέσα». Όταν εκπνέετε, σκεφτείτε «έξω». Αυτή η διαδικασία αποτελεί και το ορμητήριο σας.
Όταν το μυαλό σας ξεστρατίζει, παρατηρήστε με προσοχή πού ακριβώς πηγαίνει. Μπορεί να περιπλανιέται σε έναν πόνο στον ώμο, για παράδειγμα, ή σε μια νοερή εικόνα του χθεσινοβραδινού καβγά με τον/την σύντροφο σας. Αποδεχτείτε αυτή τη σκέψη ή την αίσθηση, επικεντρωθείτε σ' αυτή για λίγο και επιστρέψτε στο ορμητήριο σας. Με άλλα λόγια, αντί να προσπερνάτε τις νέες αισθήσεις, βιώστε τες στο έπακρο. 


Μερικές ακόμα τεχνικές

  • Καθοδηγούμενος Διαλογισμός: Ο σωστός τρόπος για να ξεκινήσουν όσοι δεν έχουν εμπειρία με τον διαλογισμό "οι αρχάριοι", Σε αυτόν τον διαλογισμό δίνουμε πολλές οδηγίες για να μπούμε στην κατάσταση του διαλογισμού. Είναι το πέρασμα από την κλασσική χαλάρωση στον Καθοδηγούμενο Διαλογισμό. Είναι η εύκολη μέθοδος να μας εισάγει στο διαλογισμό. Στη Xαλάρωση της Γιόγκα, στη Γιόγκα Νίντρα (Yoga Nidra) και στην Aυτοΰπνωση δίνουμε συνεχόμενες οδηγίες όταν καθοδηγούμε. Εδώ στο Καθοδηγούμενο Διαλογισμό είναι διαφορετικά. Οι οδηγίες είναι πιο λιτές. Έχουν ένα πρακτικό χαρακτήρα να δώσουν τις σωστές κατευθύνσεις, τις απαραίτητες τεχνικές. Δείχνουμε τις στάσεις διαλογισμού, δίνουμε κάποια σημεία συγκέντρωσης και πολλά βοηθήματα. Είναι όμως μία εσωτερική κατάσταση, μια διαδικασία πέρα από τις τεχνικές. Είναι πιο εύκολο να κάνουμε διαλογισμό μαζί με άλλους, είναι μια προσωπική συγχρόνως διαδρομή και εμπειρία.

  • Διαλογισμός Ζα Ζεν: Ο διαλογισμός Ζα Ζεν που μεταφράζεται σαν "σιωπηλό κάθισμα" ή "κάθισμα στη σιωπή." Χρησιμοποιούμε αυτόν τον όρο από τη παράδοση του "Zen" επειδή με τον συνηθισμένο όρο ''διαλογισμό'' που δεν είναι και τόσο ακριβής, οι διάφορες σχολές έχουν πολύ σημαντικές διαφοροποιήσεις που μπορεί να περιλαμβάνουν μέχρι και έντονη κίνηση. Για αυτό επιλέξαμε αυτό τον όρο για το καθημερινό διαλογισμό γιατί δεν είναι απλώς ένα όνομα αλλά συγχρόνως και μια οδηγία (κάθισμα στη σιωπή). Μας υποδεικνύει την στάση του σώματος αλλά και του νου. Είναι ο πιο προσιτός και ελεύθερος διαλογισμός. Είναι πιο εύκολο να κάνετε διαλογισμό μαζί με άλλους για αυτό ελάτε στα μαθήματα διαλογισμού.

  • Διαλογισμός με Μάντρα (ειδικός ήχος - δόνηση) : Είναι περισσότερο σαν προετοιμασία για τον διαλογισμό παρά κανονικός διαλογισμός. Χρησιμοποιούμε ειδικούς ήχους που η δόνηση τους προάγει τη συγκέντρωση. Η βελτίωση της συγκέντρωσης είναι ένα από τα πολλά οφέλη που μπορούμε να έχουμε με την πρακτική του διαλογισμού και της γιόγκα γενικότερα. Αρχίζει να γίνεται συγκέντρωση όταν εισχωρούμε στη δόνηση του ήχου. Ειδικά όταν χρησιμοποιείται τη πρωταρχική και αρχέγονη δόνηση που συμβολίζει το Σύμπαν το απόλυτο "ΩΜ". Τότε όταν η δόνηση του ήχου δονεί μέσα μας ξεπερνάει τα όρια του διαλογισμού και της συγκέντρωσης και ενώνεται με το Απόλυτο, το Σύμπαν και βιώνουμε την Ολοκλήρωση, την Πληρότητα.

Με τις τεχνικές του διαλογισμού ανοίγουμε την πόρτα για να εισέλθουμε σε κρυμμένα κομμάτια του εαυτού μας , αφήνουμε τις αισθήσεις μας να ρέουν και γινόμαστε ένα με αυτές . Είναι βάση για την αυτογνωσία....

Πηγές
http://oasigr.5.forumer.com/a/_post1185.html 
"Οι άνθρωποι με έχουν για εχθρό των δίκαιων νόμων, των οικογενειακών δεσμών και της παράδοσης. Ναι, λένε την αλήθεια. Δεν αγαπάω τους νόμους που έχει φτιάξει ο άνθρωπος... αυτό που αγαπάω είναι η ιερή και πνευματική ευγένεια που θα έπρεπε να είναι πηγή και βάση για κάθε νόμο στη γη."
Khalil Gibran