Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

Ψεύτο-εσωτερισμός



«Εσωτερισμός» είναι ένας χαρακτηρισμός που αφορά μια αρχαιότατη και γνωστή μέθοδο γνώσης η οποία εισχωρεί στους πιο απόκρυφους και μυστηριώδεις νόμους της Φύσης. Όμως ο χρόνος και οι περιστάσεις έχουν ασκήσει την επιρροή τους στον εσωτερισμό, με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνεται πάντα στη σοβαρότητα των αυθεντικών παραδοσιακών ριζών του.

Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

ΥΙΝ ΥΑΝG (ΓΙΝ ΓΙΑΝΓΚ)


Το σύμβολο Γιν Γιανγκ είναι ένα απο τα πιο χαρακτηριστικά της Κινέζικης κουλτούρας. Στην εποχή μας αποτελεί ένα απο τα πλέον αναγνωρίσιμα σύμβολα παγκοσμίως. Ανέκαθεν έπαιζε πολύ σημαντικό ρόλο στις ζωές των Κινέζων που προσπαθούσαν και προσπαθούν αδιάκοπα να ανακαλύψουν τα μηνύματα που εκπέμπει.

Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2012

Οι Αλχημείες της Αειζωείας


Μία αναζωογονητική εμπειρία σε 15 ασκήσεις...

ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΗ ΑΥΡΑ


Η Προστατευτική αύρα είναι μια μεγάλης δύναμης προστατευτική τεχνική. Αρχίστε να χρησιμοποιείτε αυτή την τεχνική και εφαρμόστε την για 7 ημέρες. Η τεχνική της προστατευτικής αύρας είναι ένα επιπλέον κλειδί που θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε θετικότητα στη ζωή σας και η θετικότητα προσελκύει θετικότητα. Ότι εκπέμπεις στο Σύμπαν αυτό και λαμβάνεις. Η τεχνική αυτή μπορεί να γίνει οπουδήποτε:

Αγάπη

ΑΓΑΠΗ
αγάπη και αποδοχή.

Δύσκολο νὰ δεχτοῦμε ὅτι ἂν ἀγαπᾶμε κάποιον, τὸν ἀποδεχόμαστε ὅπως εἶναι. Γιατὶ ἂν ἀγαπᾶμε κάτι, ἐπιδιώκουμε νὰ τὸ καλλιτερεύσουμε, προφανῶς μὲ βάση τὰ δικά μας κριτήρια τοῦ Καλοῦ κι ὄχι μὲ κριτήρια ποὺ κρίνουμε λιγότερο καλὰ ἢ βλαβερά. Κι ἔτσι ἀναγκαστικὰ δὲν τὸν ἀποδεχόμαστε ὅπως εἶναι, ἀλλὰ ἁπλῶς εἴμαστε σχετικὰ ἀνεκτικοὶ μαζί του.

Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2012

Το Κόκκινο Ρόδο

Κατάλογος Βοτάνων


Κατάλογος Βοτάνων:
(Τι συμβολίζει, τι ελκύει το κάθε φυτό/φρούτο/δέντρο, και ποιες οι ενέργειές του)

Βοτανική στην Αρχαία Ελλάδα


Πρώιμη βοτανική

Η δημιουργία της βοτανικής επιστήμης οφείλεται, ίσως αποκλειστικά, στους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους. Τα πρώτα ελληνικά συγγράμματα που πραγματεύονται επιστημονικά περί φυτών ήταν αυτά των ριζοτόμων, των φαρμακοπωλών καθώς και τα των γεωπόνων και γεωργών, οι οποίοι μπορούν να θεωρηθούν ως εκπρόσωποι της εφαρμοσμένης βοτανικής.

Τα βότανα και πως χρησιμοποιούνται

Τι είναι βότανο;

Σύμφωνα με τον ορισμό που δίνει το αγγλικό λεξικό της Οξφόρδης, «Βότανα είναι όλα τα χρήσιμα φυτά και αφορά τα φυτά των οποίων, οι ρίζες, τα άνθη χρησιμεύουν ως τροφή ή θεραπεία, χάρη στο άρωμά τους ή με κάποιον άλλο τρόπο…». Όπως αντιλαμβανόμαστε, ο παραπάνω ορισμός περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία φυτών με πολλαπλές χρήσεις που αφορούν τροφή, θεραπευτικά σκευάσματα, ποτά, τσάι, αρωματοποιία, καλλυντικά. Τους τελευταίους αιώνες η έννοια βότανο, περιορίστηκε στενά σε κάποια συγκεκριμένα φυτά, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν είτε ως θεραπευτικά ροφήματα είτε ως καταπλάσματα είτε ως πρώτη ύλη για τη δημώδη ιατρική και τη σύγχρονη φαρμακολογία.

ΓΙΟΓΚΑ ΓΙΑ ΑΓΡΟΙΚΟΥΣ - Οι Πρώτες Αρχές (ALEISTER CROWLEY)




Κάνε ό,τι θέλεις αυτό θα είναι το σύνολο του Νόμου.

Εκείνο που θέλω είναι να εξηγήσω το θέμα της Γιόγκα καθαρά και σταράτα, χωρίς να καταφύγω σε ακαταλαβίστικη γλώσσα ή στη διατύπωση φανταστικών υποθέσεων, έτσι ώστε αυτή η μεγάλη επιστήμη να γίνει εντελώς κατανοητή ως ένα θέμα κοσμικής σημασίας, που όντως είναι.
Διότι όπως και όλα τα μεγάλα πράγματα, είναι απλή. Όμως, όπως συμβαίνει και με όλα τα μεγάλα πράγματα, είναι συγκαλυμμένη από συγκεχυμένο τρόπο σκέψης. Και, πολύ συχνά, γίνεται αντικείμενο περιφρόνησης εξαιτίας των όσων μηχανεύονται κάποιοι κακοήθεις.

Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012

Η Σχολή των Θεών (Elio D’ Anna)



Ένα βιβλίο που είναι για πάντα!
Μεταφρασμένο σε 15 γλώσσες, Best Seller σε Ιταλία και Τουρκία!

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ


Ο φόβος, ειδικά όπως εμφανίζεται στον άνθρωπο της σημερινής εποχής, έχει πολλές μορφές. Εδώ θα εστιάσομε κυρίως στον ενστικτώδη φόβο και λιγότερο σε επίκτητες φοβικές καταστάσεις εμμονών και ψυχολογικού άγχους. Ο φόβος, κατά βάση, χαρακτηρίζεται ως ένα έμφυτο αίσθημα που υπακούει στο αρχέγονο ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Είναι το εξαιρετικά δυσάρεστο συναίσθημα που καταλαμβάνει κάποιον στην παρουσία ή στην σκέψη πραγματικού ή υποθετικού κινδύνου.

Εισαγωγή στην κβαντομηχανική



Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν ότι χρειάζονται το μυαλό του Einstein προκειμένου να γίνει κατανοητή σε αυτούς η κβαντομηχανική κι έτσι σταματούν να ασχολούνται μαζί της. Είναι όμως ενδιαφέρον να σημειώσουμε πως και ο ίδιος ο Einstein δεν εθεώρησε ότι η κβαντομηχανική ήταν μια σωστή θεωρία!
Αυτό λοιπόν το άρθρο προορίζεται να δώσει σε ένα συνηθισμένο πρόσωπο μια συνοπτική επισκόπηση της σπουδαιότητας και της εκπληκτικής ανάπτυξης της κβαντικής μηχανικής.

Ο ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ (DION FORTUNE)



Δεν θέλουμε να τηρούμε απέναντι στον θάνατο τη μοιρολατρική στάση του Μωαμεθανού, όσο κι αν θαυμάζουμε το θάρρος του, αλλά ούτε και τη στάση της πανικόβλητης προσκόλλησης στη ζωή πολλών αποκαλουμένων Χριστιανών.

Όποιος ξέρει λίγα πράγματα από αστρολογία, γνωρίζει ότι μπορεί να προβλέψει με αρκετή ακρίβεια το χρόνο που είναι πιθανό να έρθει ο θάνατος. Όποιος, όμως, έχει εξασκήσει και πραχτικά αυτή την τέχνη, γνωρίζει επίσης ότι η πιθανότητα δεν είναι βεβαιότητα. Υπεισέρχονται πολλοί παράγοντες στο ωροσκόπιο και πρέπει να ληφθούν πολλά υπόψη στην πρόγνωση. 
Στο κάτω-κάτω, το συμπέρασμα δεν βγαίνει από μια αριθμητική πρόσθεση που δεν μπορεί παρά να έχει ένα και μοναδικό άθροισμα. Η γνώμη του αστρολόγου σχετικά με το τελικό αποτέλεσμα πηγάζει από το συσχετισμό ενός απροσδιόριστου αριθμού αντίρροπων παραγόντων. 
Η αστρολογία είναι περισσότερο τέχνη παρά επιστήμη και ο προσωπικός παράγοντας (τόσο του αστρολόγου όσο και του ενδιαφερόμενου) παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.

Ο Λαβύρινθος




Λαβύρινθος, ένα διαχρονικό κι επίκαιρο σύμβολο. Πριν όμως αναλύσουμε τι είναι ο λαβύρινθος ας κάνουμε μια μικρή απόπειρα να ερμηνεύσουμε τι είναι ένα σύμβολο.

Πλάτωνας: Η Ζωή & το Έργο του



Ο Πλάτων, υπήρξε ο δεύτερος της μεγάλης τριάδας των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων -ΣωκράτηςΠλάτων και Αριστοτέλης- που έθεσαν σε συνάφεια ο ένας προς τον άλλον τα φιλοσοφικά θεμέλια του Δυτικού πολιτισμού. Ήταν φιλόσοφος και συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Κολλυτό της Αττικής το 427 π.Χ. ήταν γιός των αριστοκρατικών Αρίστωνα και Περικτιόνης.

Τετάρτη, 12 Σεπτεμβρίου 2012

ΓΙΑ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ, ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ! (RICHARD BACH).


«Λοιπόν, Ρίτσαρντ, είμαστε μαγνήτες, έτσι δεν είναι; Μάλλον όχι μαγνήτες- σίδηρος τυλιγμένος με χάλκινο σύρμα κι όποτε θελήσουμε να μετατραπούμε σε μαγνήτες μπορούμε. Διοχετεύουμε το εσωτερικό μας βολτάζ μέσω του σύρματος και ελκύουμε ότι θέλουμε. Ο μαγνήτης δεν ενδιαφέρεται για το πώς λειτουργεί.

Είναι αυτό που είναι και από τη φύση του ελκύει ορισμένα πράγματα ενώ σ' άλλα δεν ασκεί καμιά επίδραση.

Σάββατο, 8 Σεπτεμβρίου 2012

Ο Φοίνικας


«Εκ Της Τέφρας Αναγεννώμαι» («από την στάχτη αναγεννιέμαι»). Τα αρχικά αυτής της ρήσης έφεραν τα πρώτα μετάλλια του Τάγματος του Φοίνικα της Ελλάδας (1926-1935), που απονέμεται μέχρι και σήμερα στους Έλληνες που ανυψώνουν το γόητρο της Ελλάδας σ’όλο τον κόσμο (καλλιτέχνες, λογοτέχνες, επιστήμονες, κλπ).

Πέμπτη, 6 Σεπτεμβρίου 2012

Η Σβάστικα



Η σβάστικα είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό σύμβολο. Μπορεί να έχει γίνει ευρέως γνωστό από τους Ναζί, οι οποίοι το χρησιμοποιούσαν ως σύμβολο την περίοδο που σφάγιαζαν χιλιάδες ανθρώπων, αλλά αιώνες πριν είχε θετική σημασία. Ποια είναι λοιπόν η ιστορία αυτού του συμβόλου; Στην εποχή μας αντιπροσωπεύει το καλό ή το κακό;

Η σβάστικα είναι ένα αρχαίο σύμβολο το οποίο χρησιμοποιούταν για πάνω από 3000 έτη. Προχρονολογείται ακόμα και του αρχαίου αιγυπτιακού συμβόλου Ανκ. Τεχνουργήματα όπως αγγειοπλαστική και νομίσματα από την αρχαία Τροία αποδεικνύουν ότι η σβάστικα ήταν ένα κοινό εν χρήσει σύμβολο πολύ πίσω στο 1000 π.Χ.

Τρίτη, 4 Σεπτεμβρίου 2012

H Μνήμη των Ονειροπαρμένων


ΕΙΣΑΓΩΓΉ

Μικρά ερωτήματα για ένα μεγάλο και σοβαρό ερώτημα!

Αυτά είναι τα τετραγωνισμένα μου Φύλλα.. μου δημιουργούν σκέψεις και εντυπώσεις...
Είμαι άνθρωπος αλλά δεν είμαι σίγουρος ακόμα γιαυτό, έχω τις δικές μου αμφιβολίες για την περίπλοκη φύση μου...
Έτσι σκέφτομαι συνεχώς χωρίς σταματημό... και οι σκέψεις μου γίνονται σκέψεις των σκέψεων των σκεπτόμενων ονειρικών κόσμων, που μου αποπνέουν μικρά ερωτήματα, σαν και αυτά τις καθημερινότητάς μας...
Πολύ εύκολο το να είσαι κανονικός άνθρωπος τελικά μέσα στον κόσμο τούτο... Η μήπως και όχι?
Αλλά όπως είπα, έχω ακόμα τις αμφιβολίες μου και αυτό είναι που μου κάνει ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση...
Μα τι θα γινόταν αν δεν σκεπτόμουν τίποτα? Ίσως να γινόμουν και λίγο.. άνθρωπος...
* * *

ΠΑΝΟΠΤΙΚΟΝ














Ο Ilya Prigogine ακολούθως επισημαίνει ένα συμπέρασμα που διανοίγει μια νέα ατραπό στον τρόπο σκέψης των φυσικών επιστημών:

«Να ποια φαίνεται να είναι η πικρή αλήθεια: η αμείλικτη και αμετάκλητη αποσύνθεση του σύμπαντος, όπως το ξέρουμε, ολοένα και επιβεβαιώνεται΄ η οργάνωση, που στηρίζει κάθε διατεταγμένη δραστηριότητα, από τους ανθρώπους μέχρι τους γαλαξίες, σιγά-σιγά αλλά αναπόφευκτα καταρρέει και ακόμα είναι δυνατό να την πλήξει η ολική βαρυτική κατάρρευση και να τη ρίξει στη λήθη- η εντροπία, από ένα σημείο και ύστερα, κυριεύει…»


Για να συμπληρώσει λίγο παρακάτω:

«Υπάρχει πάντως η δυνατότητα να αντιληφθούμε πως η ζωή μπορεί να παίξει ένα ρόλο ευρύτερο απ’ ότι έχουμε μέχρι στιγμής φανταστεί. Μπορεί, παρ’ όλες τις τυχόν αντίθετες πιθανότητες που παρουσιάζονται, να βάλει το σύμπαν στο καλούπι των δικών της επιδιώξεων. Και το μοντέλο λειτουργίας του άψυχου σύμπαντος ίσως να μην είναι τόσο αποκομμένο από τη δυναμική της ζωής και της νόησης όσο θα έτειναν να υποθέτουν οι επιστήμονες του 20ου αιώνα. Ίσως η ζωή να χτίζει άλλους αθάνατους κόσμους πέραν της υλικής κατάρρευσης.»

ΕΡΜΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ (OSWALD WIRTH)

 Επειδή ουδέν εξ ουδενός δύναται να προέλθη, σημείον εκκινήσεως του φιλοσοφικού έργου, είναι η ανακάλυψις και εκλογή του αντικειμένου. Η προς εξέλιξιν ύλη, λέγουν οι αλχημισταί, είναι συνηθεστάτη και ανευρίσκεται πανταχού. Πρόκειται λοιπόν να την διακρίνωμεν απλώς, εις αυτά δε φαίνεται ότι εδράζει όλη η δυσκολία. Το πείραμα της εκλογής επαναλαμβάνεται συχνότατα εν τω Τεκτονισμώ όμου μυούμεν βεβήλους τους οποίους θα έπρεπε να απερρίπτωμεν εάν είμεθα πεπροικισμόι δια μείζονος οξυδερκείας. Κάθε ξύλον δεν είναι κατάλληλον δια να κατασκευάσωμεν δι' αυτού εν άγαλμα Ερμού. Το έργον τότε μόνον δύναται να επιτύχη όταν εκλεγή το κατάλληλον αντικείμενον. Δια τον λόγον τούτον εν τω Τεκτονισμώ επιζητούσι πλείστας πληροφορίας περί του δοκίμου, όπως επιτευχθή η μύησίς του, και διέλθη δια των επί τούτω δοκιμασιών.
Αι τελευταίαι αύται αρχίζουν με την αφαίρεσιν των μεταλλικών αντικειμένων. Όθεν η αλχημεία συνιστά την εκκαθάρισιν της εξωτερικής όψεως της άπαξ διακριθείσης και επιλεγείσης ύλης, προς απομάκρυνσιν παντός τυχαίου ρύπου όστις τυχόν είχεν επικαθίσει επί της επιφανείας αυτής. Εν συνόψει λοιπόν η ύλη δέον να αναχθή εις εαυτήν και μόνον, όπως ακριβώς συμβαίνει με τον προς μύησιν δόκιμον δια της απελευθερώσεώς του από παντός μετάλλου.

Η ΑΡΧΗ (JULIUS EVOLA)

Δια την κατανόηση τόσο του παραδοσιακού πνεύματος, όσο και του σύγχρονου πολιτισμού ως άρνηση τούτου, πρέπει ν' αρχίσουμε από ένα θεμελιώδες σημείο: από την δοξασιά των δύο φύσεων αυτών. Υπάρχει μια φυσική και μια μεταφυσική τάξις. Υπάρχει η θνητή φύσις και η φύσις των αθανάτων. Υπάρχει η ανώτερη διανόηση του «υπάρχειν» και εκείνη η κατώτερη του «γίγνεσθαι». Πιο γενικά: υπάρχει ένας κόσμος ορατός και απτός και πριν, εκείθεν αυτού, υπάρχει και το αόρατο και μη απτό, ωσάν υπερκόσμος, αρχή και αληθής ζωή.

Η ΤΑΥΤΙΣΗ ΤΗΣ ΡΕΑΣ Ή ΚΥΒΕΛΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΡΟΔΙΤΗ (ALEXANDER HISLOP)

  Σ’ εκείνους που δεν ήταν μυημένοι, στο δόγμα της Ελλάδας και της Ρώμης, οι χαρακτήρες της Κυβέλης, μητέρας των θεών και της Αφροδίτης, θεάς του Έρωτα, γενικά, είναι πολύ ευδιάκριτοι, σε βαθμό που μερικοί άνθρωποι να μην το βρίσκουν καθόλου δύσκολο να ταυτίσουν αυτές τις δύο θεότητες.
Η λίγη δυσκολία, όμως, θα εξουδετερωθεί αν ληφθεί υπόψη η θεμελιώδης αρχή των Μυστηρίων – δηλαδή ότι κατά βάθος αναγνώριζαν μόνο τον Άνταντ (Adad) «Το μοναδικό θεό». Εφόσον ο Άνταντ ήταν Τρισυπόστατος, αυτό δημιουργούσε χώρο, όταν πλάστηκε το Βαβυλωνιακό Μυστήριο της Ανομίας, για τρεις διαφορετικές μορφές θεότητας – πατέρα, μητέρα και γιο. Αλλά όλες οι πολύμορφες θεότητες, που αφθονούσαν στον ειδωλολατρικό κόσμο, όσες ανομοιότητες και αν υπήρχαν ανάμεσά τους μεταπλάθονταν τόσο ριζικά σε τόσο πολλές μορφές κάποιας από αυτές τις θεϊκές προσωπικότητες, ή μάλλον σε δυο, διότι το πρώτο πρόσωπο ήταν, γενικά, σαν φόντο στο βάθος. Έχουμε σαφείς ενδείξεις ότι αυτό συνέβαινε.

Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΟΓΚΙ: Η ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΤΑΥΤΙΣΗ (RENE GUENON)

 Για να δώσουμε μια όσο το δυνατόν ακριβέστερη ιδέα της κατάστασης του Γιόγκι ο οποίος, χάρη στη Γνώση, έχει «απελευθερωθεί εν ζωή» (τζιβάν-μούκτα) και έχει πραγματώσει την «Υπέρτατη Ταύτιση», θα ανατρέξουμε για μια ακόμα φορά στον Σανκαρατσάρυα(1). Οι παρατηρήσεις του πάνω σ' αυτό το ζήτημα, εκτός από το ότι περιγράφουν με ενάργεια τις ύψιστες δυνατότητες που μπορεί να κατακτήσει το ον, θα χρησιμεύσουν συγχρόνως ως συμπέρασμα της μελέτης μας.

Η Πεντάλφα

Η Πεντάλφα, το τόσο παρεξηγημένο από την σημερινή μας κοινωνία σύμβολο, είναι ένα από τα αρχαιότερα γνωστά σύμβολα θρησκείας και γραφής.

Προτού όμως δούμε την ιστορία της Πεντάλφας, αναλύσουμε το τι ακριβώς είναι, τι συμβολίζει και σημαίνει, ας λύσουμε την παρεξήγηση περί σύνδεσης της Πεντάλφας με τον Σατανισμό:

Η χρήση της ανεστραμμένης Πεντάλφας ως δαιμονικό σύμβολο είναι πολύ πρόσφατη (μόλις του 19ου αιώνα), πατέρας της οποίας είναι ο Eliphas Levi, ο οποίος -αυθαίρετα- ισχυρίστηκε ότι η όρθια Πεντάλφα (δηλαδή με την μια άκρη επάνω) συμβολίζει την θετική Αρχή και το Φως, ενώ η ανεστραμμένη (δηλαδή με την μια άκρη κάτω) την αρνητική Αρχή και το Σκότος.

Η Πεταλούδα

Η ζωή είναι μια αδιάκοπη εναλλαγή καταστάσεων. Κάθε κατάσταση φέρνει μια αλλαγή, όχι μόνο στις συνθήκες της ζωής μας αλλά και στην ψυχοσύνθεσή μας. Συνήθως, όταν μια αλλαγή βρίσκεται σε εξέλιξη, τείνουμε να σκεφτόμαστε μονάχα το πιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα. Αυτή η σκέψη μας απορροφά και δεν σκεφτόμαστε όσο θα έπρεπε τα όσα συμβαίνουν κατά την διάρκεια, ούτε τι πρέπει ή δεν πρέπει να κάνουμε για να φτάσουμε στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αυτό έχει ως συνέπεια να μην εκμεταλλευόμαστε ούτε να αντιλαμβανόμαστε στο έπακρο τα διδάγματα που πάντα συνοδεύουν μια αλλαγή, κι έτσι οι ουσιαστικές αλλαγές στην βελτίωση της ψυχοσύνθεσής μας, είναι άσκοπα αργές.

Κυριακή, 2 Σεπτεμβρίου 2012

Τα Μυστήρια των Μάγιας


Η   Α Τ Λ Α Ν Τ Ι Δ Α  

Ας αρχίσουµε να θυµόµαστε αυτή την αρχαία βυθισµένη ήπειρο που λέγεται Ατλαντίδα. Στην Γηραιά Αίγυπτο των Φαραώ, οι ιερείς του Sais έλεγαν στο Σόλωνα ότι η Ατλαντίδα είχε καταστραφεί εννιά χιλιάδες χρόνια πριν από την συζήτηση που είχαν µαζί του.

Ο πολιτισµός των ατλάντων µέχρι τώρα δεν έχει µπορέσει να ξεπεραστεί από τον δικό µας,  τον τόσο παινεµένο µοντέρνο πολιτισµό.  Ήξεραν την ατοµική ενέργεια και την χρησιµοποιούσαν στον πόλεµο και στην ειρήνη.  Η επιστήµη των ατλάντων είχε το πλεονέκτηµα να είναι ενωµένη στην µαγεία;

2012 ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ?



2012 ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ;
             του Μιλτιάδη Ελευθεριάδη

Φαίνεται ότι ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ στον πρώτο αιώνα του Μιλλένιουμ θα είναι μια πραγματικότητα.

Αυτό σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας Νέας Εποχής στον πλανήτη γη.

Μια καινούργια Χρυσή Εποχή θα ανατείλει (Σάτια Γιούγκα) όπου θα βασιλεύει η Ειρήνη, η Ορθότητα (Ντάρμα) και η Δικαιοσύνη.

Η ΕΠΟΧΉ ΤΟΥ ΥΔΡΟΧΌΟΥ: Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΌΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΈΛΛΟΝΤΟΣ


Αποκαλυπτική ανάλυση για την Εποχή του Υδροχόου και του τρόπου με τον οποίο αυτή επηρεάζει την καθημερινότητά μας και την εξέλιξη της συνείδησής μας. Μια μελέτη που ξεκινά από τα μακρινά βάθη της αρχαιότητας, φθάνει στη σημερινή εποχή των έντονων αλλαγών και ανακατατάξεων που λαμβάνουν χώρα πάνω στον πλανήτη και επεκτείνεται και στο μακρινό μέλλον.

Διάλεξη που δόθηκε από το Φιλοσοφικό Σύλλογο ΙΑΜΒΛΙΧΟ στις 2 Δεκεμβρίου 1982

Η Εποχή του Υδροχόου

Μια φράση που στις μέρες μας ακούγεται πάρα πολύ και σε διαφόρους κύκλους, είτε επιστημονικούς-ψυχολογικούς, είτε αστρολογικούς-αποκρυφιστικούς.

Όταν ακούγεται αυτή η έκφραση, αμέσως στο νου μας σχηματίζεται η αίσθηση κάποιας χρονικής περιόδου. Μα το ποια ακριβώς είναι αυτή, το ποιος την όρισε, το γιατί δόθηκε αυτή η ονομασία, είναι πράγματα που συνήθως δεν γνωρίζουμε. Για το λόγο αυτό, θα προσπαθήσουμε να δούμε τί ακριβώς σημαίνει Εποχή του Υδροχόου από κάθε άποψη. Και ας αρχίσουμε από την καθαρά επιστημονική-αστρονομική έννοια.

ΚΒΑΝΤΙΚΉ ΦΥΣΙΚΉ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΈΣ ΑΛΉΘΕΙΈΣ


Κβαντική φυσική και Πνευματικές αλήθειες
Νομίζω ότι μπορώ να πω με σιγουριά ότι κανείς δεν καταλαβαίνει κβαντική μηχανική.
Ρίτσαρντ Φεϋνμαν -

Αυτοί που δεν παθαίνουν σοκ, όταν ακούν για πρώτη φορά σχετικά με την κβαντική θεωρία δεν είναι δυνατόν να την έχουν καταλάβει
Νιλς Μπορ
(Βραβείο Νόμπελ 1922 για την δομή του Ατόμου)

ΔΙΌΡΑΣΗ: ΜΙΑ ΚΡΥΦΉ ΔΎΝΑΜΗ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΎ


Μηνύματα «ξεπηδούν» μέσα από κρυφά κανάλια του μυαλού, εικόνες που ξαφνικά κάνουν την εμφάνιση τους και μας προϊδεάζουν για το μέλλον. Τι κρύβεται μέσα στον άνθρωπο; Ποιες δυνατότητες του ανθρώπινου εγκεφάλου μένουν κρυφές από τους επιστήμονες; Κι όμως, μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό των ανθρωπίνων δυνατοτήτων έχει γίνει γνωστό και αυτό μετά από χρόνιες και εξαιρετικά κοπιαστικές έρευνες

Κατά καιρούς, όμως, ακούμε για άτομα που έχουν πιο ανεπτυγμένες ικανότητες, που μπορούν να «βλέπουν» έξω και πέρα από τον υλικό κόσμο. Αντιλαμβάνονται πράγματα και καταστάσεις χωρίς τη συνδρομή των πέντε γνωστών μας αισθήσεων και κυρίως της όρασης. Αντίθετα, βλέπουν να τους ξετυλίγεται ένας καμβάς εικόνων πουακόμα δεν έχουν λάβει χώρα, που είναι απλά κομμάτια του παζλ του Μέλλοντος.

Η ΘΕΩΡΊΑ ΤΟΥ ΧΆΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΌΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΎΔΑΣ


Η Θεωρία του Χάους και 
το Φαινόμενο της Πεταλούδας.

Τι είναι το χάος και η θεωρία του χάους 

Στον αιώνα που μας αποχαιρέτησε τρεις ήταν οι μεγάλες επιστημονικές επαναστάσεις: η σχετικότητα, η κβαντική μηχανική και η θεωρία του Χάους. Η πρώτη βρήκε τη σχέση του χώρου και του χρόνου, η δεύτερη την αρχή της αιτιότητας και η τρίτη διερευνά την έννοια της προβλεπτικότητας, πως από παρόμοιες αρχικές υποθέσεις μπορούν να προκύψουν πολύ διαφορετικά συμπεράσματα.

Η λέξη Χάος χρησιμοποιείται με διαφορετικό τρόπο, σε διαφορετικές περιπτώσεις, από 
διαφορετικούς ανθρώπους. Άλλη η έννοια του χάους στην θρησκεία ή στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία ή στην σημερινή εποχή μας (χάος = διάλυση, σύγχυση, μπάχαλο, αταξία κλπ) ή ακόμη και στην αναπαράσταση του με διάφορα σύνολα τύπου Mandelbrot και άλλη η έννοια του χάους στην επιστήμη.

ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΣΎΓΧΡΟΝΗΣ ΕΠΙΣΤΉΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΉ


Πόσο γρήγορα στεγνώνει η δροσιά πάνω στο σκορδόφυλλο. Η δροσιά που στεγνώνει τόσο γρήγορα, θα ξαναπέσει αύριο. Αλλά αυτός που μεταφέρουμε στο τάφο δε θα ξαναεπιστρέψει πια.
(Στίχος από ένα Κινέζικο τραγούδι που τραγουδιόταν κατά τη ταφή βασιλιάδων και πριγκίπων).

Τον 17ο αιώνα ο Γάλλος φιλόσοφος Καρτέσιος έθεσε τα θεμέλια του φιλοσοφικού ∆υισμού διαχωρίζοντας το νου από το σώμα. Μετά από δυο περίπου αιώνες ο ∆ιαφωτισμός, ακολουθούμενος από τον Εμπειρισμό και τον Αναγωγισμό, οδήγησαν τους επιστήμονες στην αντίθετη ακριβώς κατεύθυνση: Απορρίπτοντας την ύπαρξη κάθε πράγματος που δεν μπορούσε να αποδειχθεί πειραματικά, οι επιστήμονες διακήρυξαν ότι η σκέψη και η συνείδηση θα εξηγηθούν κάποια μέρα σαν απλές λειτουργίες του εγκεφάλου. Το ότι ο νους παρέμενε ακόμα ένα μυστήριο, οφειλόταν απλά στο ότι δεν καταλαβαίναμε ακόμα αρκετά καλά τον εγκέφαλο. Η φιλοσοφική αυτή άποψη ονομάστηκε Μονισμός και αποτέλεσε στο εξής το βασικό μοντέλο της επιστήμης στην έρευνά της για τον εγκέφαλο και τις νοητικές (και ψυχικές) λειτουργίες.

Η ΔΎΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΉΣ


Μπορούμε από Κάμπια να Γίνουμε Πεταλούδα!

Βήματα και Άλματα προς μια Βουλησιαρχική Κοινωνία

«Υπάρχω, σημαίνει υπάρχω για κάτι άλλο ή υπάρχω σε αναφορά με κάτι άλλο;»
Πλάτωνας

Καθημερινά όλοι γινόμαστε μάρτυρες των μεγάλων αλλαγών που συντελούνται στον πλανήτη και στην ζωή μας. Με την έλευση δε του καινούργιου αιώνα η μεταμόρφωση του πολιτισμού μας έχει μπει σε μια καινούργια φάση. Πράγματα που μας ήταν οικεία πριν λίγα χρόνια τείνουν να εξαφανιστούν, και άλλα που θεωρούσαμε «προχωρημένα» σήμερα έχουν ξεπεραστεί από τις εξελίξεις. Μέσα από τις μεγάλες αλλαγές, λοιπόν, που συμβαίνουν, η αντίληψή μας για τον κόσμο και τον εαυτό μεταβάλλεται διαρκώς. Όλα γύρω μας δείχνουν πια, πως η πραγματικότητα που βιώνουμε είναι μια προβολή του νου μας. Και αν κατανοήσουμε σε βάθος ότι εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε την πραγματικότητά μας, αυτό είναι και το πρώτο κλειδί για να την αλλάξουμε.

Η ώρα των πολεμιστών


Η μοναδική μου μάχη είναι με το Μάτριξ και αυτούς που το υπηρετούν. Η μόνη μου ανάγκη είναι η πλήρης αποσύνδεση από αυτό και η ελευθερία. Ο αποπρογραμματισμός του νου είναι η μοναδική δουλειά μου.

Δεν έχω ακόμα γνωρίσει κανέναν που να το έχει επιτύχει αυτό. Οι άνθρωποι νομίζουν ότι έχουν αποδεσμευτεί, όταν απλά αντικαθιστούν τον έναν κανόνα με άλλον, μια πεποίθηση με άλλη και μια αντίδραση με μια άλλη. Πόσο αξιολύπητα αδαείς είναι! Απλά κοροϊδεύουν τον εαυτό τους μεταθέτοντας πράγματα επιφανειακά, βλέποντας διαφορετικές οπτικές του ίδιου έξυπνου, πολυδιάστατου συστήματος, με τα άπειρα ολογράμματα του.

Μπορείς να το αντιληφθείς αυτό, μόνο αν είσαι αρκετά θαρραλέος να μετακινείσαι, να αλλάζεις οπτικές, να εξερευνάς χωρίς την ανάγκη να υπερασπίζεσαι ή να κρατιέσαι από οτιδήποτε νομίζεις ότι ξέρεις.

Τολμάς να αμφισβητήσεις τα δικά σου δόγματα


Εδώ είναι μερικές αλήθειες που ο νους σου δεν ξέρει να διαχειριστεί, ούτε μπορεί να αποδεχθεί.

Who Am I?



ΤΟ ερώτημα «Ποιος Είμαι;» είναι σημαντικό, γιατί αν δεν ξέρετε ποιοι είστε δεν μπορείτε να αισθανθείτε καθαρά ή να ερμηνεύσετε την ενέργεια γύρω σας.

Όλοι σας έχετε μια αίσθηση για το ποιοι είστε: έχετε παρατηρήσει τον εαυτό σας σε πολλές διαφορετικές καταστάσεις και ξέρετε πώς αντιδράτε, πώς χρησιμοποιείτε το χρόνο σας κλπ. Οι περισσότεροι από σας έχετε επίσης μια εικόνα για το ποιοι θα θέλατε να είστε — πώς θα θέλατε να είναι το σώμα σας, πώς θα θέλατε να χρησιμοποιείτε το χρόνο σας, πόσα χρήματα θα θέλατε να βγάζατε, πόσο θα θέλατε να γυμνάζεστε και ποια φαγητά νομίζετε ότι θα έπρεπε να τρώτε. Θα μιλήσουμε αργότερα για όλες αυτές τις εικόνες που έχετε σχετικά με το ποιοι νομίζατε ότι θα έπρεπε να είστε, το όραμα του ποιοι θα θέλατε να είστε.

Για να μάθετε ποιοι είστε πρέπει να βρείτε την ηρεμία του νου σας. Για να μάθετε ποιοι είστε πρέπει να περάσετε αρκετό χρόνο μόνοι σας, ήρεμοι και συλλογιζόμενοι, ακούγοντας τις σκέψεις σας, σκεφτόμενοι τη μέρα που περάσατε καθώς και τον εαυτό σας.

ΤΑ ΕΠΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ''ΕΙΝΑΙ''


Η σοφία μέσα μας μοιάζει με φλόγα, που έτσι κι ανάψει, δεν πρόκειται ποτέ να σβηστεί.


ΤΑ ΕΠΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΧΗΜΕΙΑΣ

Είναι οι φάσεις της μεταμόρφωσης μέσα από τις οποίες οδηγεί ο μάγος τον μαθητή του. Αυτές οι φάσεις είναι τα επτά βήματα της αλχημείας: ξεκινούν από τη γέννηση και καταλήγουν σταδιακά στην απόλυτη μεταμόρφωση. Η αλχημεία αφορά στη μετατροπή διαφόρων πραγμάτων σε χρυσάφι - ένα υλικό τέλειο και άφθαρτο. Σε ανθρώπινους όρους, το χρυσάφι συμβολίζει το αγνό πνεύμα. Όταν ένας άνθρωπος ξεπεράσει κάθε περιορισμό, απαλλαγεί από κάθε φόβο και αντιληφθεί μέσα του το αγνό πνεύμα, τότε έχουν ολοκληρωθεί και τα επτά βήματα της αλχημείας.

Αστρική προβολή - Ταξίδι έξω από το σώμα

Πάρα πολλά έχουν ειπωθεί και γραφεί κατά καιρούς για τις εξωσωματικές εμπειρίες ή τα «αστρικάταξίδια» - όπως συνήθιζαν να αποκαλούν παλαιότερα τις εμπειρίες αποχωρισμού της συνείδησης από τοσώμα. Οι απόψεις και οι αντίστοιχες θεωρίες σχετικά με το εντυπωσιακό αυτό φαινόμενο είναι εξίσου πολλές.

Κατ' αρχήν πλέον δεν μπορεί να αμφισβητηθεί η ύπαρξη του ίδιου του φαινομένου: έχει αποδειχτεί και εργαστηριακά ότι είτε με την εσκεμμένη χρήση συγκεκριμένων μεθόδων και τεχνικών (αυτοσυγκέντρωση, αισθητηριακή απομόνωση, οραματισμός, χορός, προσευχή, γιόγκα κ.λπ.), είτε ακούσια - κάτω από ιδιαίτερες ψυχοσωματικές συνθήκες (νηστεία, αϋπνία, έντονη συγκίνηση, κόπωση, τραυματισμός κ.λπ.)
- είναι δυνατόν κάποιος να "αποχωριστεί" από το σώμα του, σε σημείο να το "Βλέπει" με τα μάτια της "ψυχής' - και να βιώσει ασυνήθιστες εμπειρίες, ακόμα και να ταξιδέψει σε άλλους κόσμους, να επισκεφτεί φίλους, να κάνει θεραπείες κ.λπ.

H διαδικασία της ζωής και του θανάτου (Osho)


Αγαπημένε Osho:

Σε άκουσα να λες ότι μερικές φορές μεταφέρουμε τις πληγές άλλων ανθρώπων. Τι σημαίνει αυτό; Είναι η πληγή κάποιου άλλου ανθρώπου απλώς το πρότυπο των σκέψεών του που το υιοθετούμε εμείς; Αν μπορούμε να αποδεχτούμε τόσο εύκολα την πληγή κάποιου άλλου, τότε γιατί είναι τόσο δύσκολο να αποδεχτούμε τη δική μας βουδική φύση;"

Είναι πολύ περίπλοκη η ερώτηση, αν όμως είσαι έτοιμος να καταλάβεις, είμαι πρόθυμος να απαντήσω. Οι πάντες μεταφέρουν τις πληγές άλλων ανθρώπων.

Η Αύρα και τα 7 Ενεργειακά μας Σώματα


Τα πάντα γύρω μας, τα φυτά, τα ζώα, τα μέταλλα, τα δέντρα και οι άνθρωποι, όλα συνθέτονται από ενέργεια, όλα έχουν ενεργειακό πεδίο γύρω τους. Αυτό το ενεργειακό πεδίο, παρόλο που είναι αόρατο στο γυμνό μη εξασκημένο μάτι, εκτείνεται προς τα έξω από το αντικείμενο και ονομάζεται αύρα. Μοιάζει με την ατμόσφαιρα της Γης, όσο δηλαδή πιο κοντά στην επιφάνεια τόσο πιο πυκνή, ενώ αραιώνει καθώς απομακρυνόμαστε από αυτή. Επίσης, ομοίως με την ατμόσφαιρα, έχει πολλά επίπεδα.

Στους ανθρώπους αυτό το ενεργειακό πεδίο εκτείνεται από τριάντα έως ενενήντα εκατοστά από το φυσικό σώμα, ή και περισσότερο. Ανάλογα με το ενεργειακό επίπεδο του ανθρώπου και το επίπεδο πνευματικής εξέλιξης, η Αύρα μπορεί να εκτείνεται μέχρι και πάνω από δεκαπέντε μέτρα από το σώμα! Οι περισσότεροι πίνακες ιερών ανθρώπων και αγίων απεικονίζουν μια ακτινοβόλα λάμψη γύρω από το σώμα τους, ιδιαίτερα γύρο από το κεφάλι τους. Αυτή η λάμψη απεικονίζει τέλεια ένα καλά ανεπτυγμένο ενεργειακό πεδίο ή Αύρα.

H Αρχαία Ελληνική Aλχημία και η Προϊστορία της


H Ποίηση και η Μαντική έχουν κοινό σημείο εκκίνησης. Η κοινή αυτή αρχή, χαμένη στα χρόνια της ηρωικής εποχής και των μύθων, οδηγεί, μέσω της εσωτερικής συνοχής του Λόγου, στην αποσαφήνιση θεμελιακών εννοιών και προαναγγέλλει την υποκατάσταση του υπερφυσικού από το μεταφυσικό. Στην αρχή της εξέλιξής του, ο άνθρωπος, εξαιτίας της κεφαλαιώδους σημασίας της επιβίωσης, ήρθε σε σύγκρουση με όλα τα υπόλοιπα πλάσματα της Φύσεως.
Σήμερα, ύστερα από αγώνες χιλιάδων ετών, βρίσκεται νικητής, στην κορυφή της πυραμίδας της ζωικής πανίδας. Παρ’όλα αυτά κατά καιρούς απειλείται η θέση του, ενώ ο ίδιος καθημερινά εξακολουθεί να μάχεται για την επιβίωσή του. Και αυτό διότι, από τότε που οι άνθρωποι στάθηκαν ικανοί να παράγουν και να διατηρούν φωτιά, η απλή ανάγκη της επιβίωσης συμπληρώθηκε με την απαίτηση καλύτερου βιοτικού επιπέδου, φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με άλλους ανθρώπους. Παράλληλα με την εξέλιξη, οι υλικές επιθυμίες και ο εγωισμός των ανθρώπων ανέπτυξαν περαιτέρω
φαινομενικούς λόγους για την συνεχή σύγκρουση με την μητέρα Φύση αλλά και μεταξύ τους.


ΦΑΝΤΑΣΊΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤA


Η πραγματικότητα είναι αυτό που, όταν σταματάς να το πιστεύεις, δε χάνεται.
Philip K. Dick

Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση.
Albert Einstein

Η συνηθέστερη άποψη σχετικά με τη φαντασία και την πραγματικότητα είναι αυτή που προσδιορίζει την πρώτη ως κάτι το οποίο δεν γίνεται αντιληπτό αισθητηριακά σε αντίθεση με τη δεύτερη. Η φαντασία τείνει να θεωρείται η ικανότητα του ανθρώπου να σκέφτεται (άραγε είναι η σκέψη συνώνυμο της φαντασίας;) και η πραγματικότητα ως το "αντιληπτόν" μέσω των αισθήσεων.

ΤΙ ΕΝΝΟΟΎΜΕ ΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ;


by:Roger Penrose*

Μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι ο κόσμος στον οποίο ζούμε δεν είναι απλώς αποκύημα της φαντασίας μας;
Τι εννοούμε ως «πραγματικότητα»; Για όσους από εμάς θεωρούν εαυτούς πραγματιστές, ρεαλιστές, υπάρχει μια λογική απάντηση: «Η πραγματικότητα αποτελείται από τα πράγματα - τραπέζια, καρέκλες, σπίτια, πλανήτες, ζώα, ανθρώπους κ.ο.κ. - τα οποία είναι φτιαγμένα από ύλη». Θα συμπεριλαμβάναμε ίσως σε αυτά και μερικές πιο αφηρημένες έννοιες όπως ο χώρος και ο χρόνος, και θα αναφερόμασταν στο σύνολο όλων αυτών των «πραγματικών» πραγμάτων με τον όρο «το Σύμπαν».
Ορισμένοι θα μπορούσαν να αντιτάξουν ωστόσο ότι αυτή δεν είναι ολόκληρη η πραγματικότητα. Το ζήτημα που τίθεται κυρίως είναι αυτό της πραγματικότητας του μυαλού μας. Δεν θα έπρεπε να συμπεριλάβουμε τις συνειδητές εμπειρίες ως κάτι πραγματικό; Ή έννοιες όπως η αλήθεια, η αρετή ή η ομορφιά; 

ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΌΣ



Διαλογισμός είναι η τέχνη της εσωτερικής ενόρασης και της ανακάλυψης του εσωτερικού εαυτού. Ο διαλογισμός μας οδηγεί όχι μόνο σε νέες εσωτερικές εμπειρίες, αλλά επίσης μας βοηθάει μέρα με την μέρα να γίνει η ζωή μας καλύτερη, με περισσότερο νόημα και πιο ολοκληρωμένη.

ΙΕΡΉ ΑΝΑΛΟΓΊΑ "ΑΝΘΡΏΠΟΥ - ΣΎΜΠΑΝΤΟΣ"



«Γνώθι Σαυτόν» έλεγαν στο Δελφικό Ιερό του Απόλλωνα.

 «Γνώθι Σαυτόν» έλεγε και ο μεγάλος Σωκράτης

«Γνώθι Σαυτόν» υποστηρίζουν ουσιαστικά όλα τα φιλοσοφικά συστήματα Ανατολής και Δύσης

«Η Βασιλεία των Ουρανών είναι μέσα σας» έλεγε ο Χριστός. 

Το ίδιο μήνυμα ειπωμένο με πολλά και διαφορετικά λόγια…

Ψυχομετρία

Υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι που αγγίζοντας αντικείμενα μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες που σχετίζονται με αυτά, καθώς και για τους κατόχους τους. Η ικανότητα αυτή, που μπορεί να εφαρμόζεται και επάνω σε ανθρώπους, ονομάζεται ψυχομετρία και έχει ένα ευρύτατο πεδίο εφαρμογών που κυμαίνεται από την απλή έρευνα έως την ουσιαστική συμβολή στην πρόληψη ασθενειών.

Όλες οι εσωτερικές παραδόσεις των λαών επισημαίνουν πως στον εκδηλωμένο κόσμο μέσα στον οποίο ζούμε, κινούμαστε και υπάρχουμε, κάθε δράση επιφέρει συγκεκριμένα αποτελέσματα. Πως έχουμε την πλήρη ευθύνη για κάθε τι που κάνουμε και ότι, είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι, κάθε σκέψη, συναίσθημα και πράξη αφήνει ένα δονούμενο ενεργειακό αποτύπωμα στο Σύμπαν. Και πως, τελικά, τίποτα δε χάνεται και τίποτα και δεν μπορεί να παραμείνει ουδέτερο. Και ακριβώς επειδή τίποτα δεν χάνεται, το ίδιο το Σύμπαν διαθέτει ένα είδος μνήμης που μπορεί κάποιος να το προσεγγίσει με ασφάλεια αν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος.

Η ικανότητα του να «διαβάζει» κάποιος τη μνήμη των αντικειμένων ήταν γνωστή από αρχαιοτάτων χρόνων στους μαθητευόμενους των μυστηρίων, οι οποίοι μπορούσαν να συντονίζονται με τη λεπτή πραγματικότητα των εσωτερικών πεδίων, αναζητώντας πηγές γνώσεων πέραν της απτής πραγματικότητας. Για αυτούς η ψυχομετρία αποτελούσε ένα πολύτιμο εργαλείο που συνδυαζόμενο με την πνευματική ανάπτυξη μπορούσε να αποκαλύψει πολύτιμες πτυχές του εσωτερικού τους κόσμου αλλά και να συμβάλει δημιουργικά στην εξελικτική διαδικασία.

Ωστόσο, ο όρος «ψυχομετρία» είναι σχετικά πρόσφατος και δόθηκε από τον αμερικανό καθηγητή γεωλογίας Ντέντον κατά τον 19ο αιώνα, ο οποίος μάλιστα συνέγραψε και ένα σύγγραμμα που έφερε τον τίτλο «Η Ψυχή των Πραγμάτων». Το ενδιαφέρον του Ντέντον για αυτή την ασυνήθιστη ικανότητα κεντρίστηκε όταν διαπίστωσε πως η αδελφή του τοποθετώντας στο μέτωπό της γεωλογικά δείγματα έβλεπε ζωντανές εικόνες που σχετίζονταν με την ιστορία τους.

Η ψυχομετρία μελετάται και από σύγχρονους ερευνητές της επονομαζόμενης εξωαισθητήριας αντίληψης (ESP), αν και γενικά η έννοια της στους κύκλους αυτών των πειραματιστών έχει αλλοιωθεί. Και αυτό διότι από τον δυτικό άνθρωπο αντιμετωπίζεται, συνήθως, ως μια ψυχική δύναμη αποκομμένη, όμως, από το πνευματικό περιεχόμενο της. Έτσι, φαντάζει ως μια εξωτική και γοητευτική ικανότητα που τείνει να μας διασκεδάζει και να ικανοποιεί τις προσωπικές μας φιλοδοξίες, αντί να αποτελεί ένα πολύτιμο πνευματικό εργαλείο στην υπηρεσία της ανθρωπότητας. Μάλιστα, τα ψυχομετρικά πειράματα αποτέλεσαν και ίσως αποτελούν ακόμη μέρος αμφιλεγόμενων απόρρητων πειραμάτων από διάφορες μυστικές υπηρεσίες ανά τον κόσμο, που στοχεύουν στην αξιοποίηση των δυνάμεων του νου για στρατιωτικούς, οικονομικούς και πολιτικούς σκοπούς.

Η ψυχομετρική ικανότητα κατέχει, επίσης, σημαντικό ρόλο ανάμεσα στις ψυχικές δυνάμεις εκείνων των ανθρώπων που είναι γνωστοί ως «ψυχικοί ντετέκτιβ» και οι οποίοι χρησιμοποιούνται, άτυπα, αλλά αρκετά συχνά, από τις αστυνομικές αρχές. Ένας από τους πλέον γνωστούς ψυχομέτρες του 20ου αιώνα ήταν ο Ολλανδός Πήτερ Χέρκος του οποίου οι ικανότητες μελετήθηκαν και αποδείχθηκαν πειραματικά. Μάλιστα, το ταλέντο του αξιοποιήθηκε από τις αστυνομικές αρχές αρκετών χωρών για την εξιχνίαση εγκλημάτων και για την ανεύρεση ατόμων που είχαν εξαφανισθεί. Κρατώντας ένα αντικείμενο που σχετιζόταν με κάποιο έγκλημα μπορούσε να «βλέπει» καθαρότατες εικόνες που σχετίζονταν με το όλο περιστατικό. Μία από τις πιο γνωστές περιπτώσεις, στην οποία βοήθησε, ήταν εκείνη του στραγγαλιστή της Βοστόνης το 1964.


Η ψυχομετρική έρευνα


Η «ανάγνωση» της ιστορίας των αντικειμένων δεν είναι μια απλή υπόθεση, καθώς ο ψυχομέτρης μπορεί να παρασυρθεί, ασυνείδητα, από προσωπικά συναισθήματα και σκέψεις και να παρουσιάσει μια αλλοιωμένη εκδοχή. Επίσης, η αλληλεπίδραση του υπό εξέταση αντικειμένου με άλλα αντικείμενα και ανθρώπους μπορεί να περιπλέξει τα πράγματα δυσκολεύοντας τη συγκέντρωση στην κεντρική ιστορία - διαδρομή και διευκολύνοντας την ολίσθηση σε παράπλευρες διαδρομές.

Για αυτόν τον λόγο, δεν αρκεί η ψυχική ευαισθησία και το έμφυτο ταλέντο, αλλά απαιτείται συγκεκριμένη και αυστηρή εξάσκηση προκειμένου να εκδηλωθούν και να εκλεπτυνθούν οι ψυχομετρικές ικανότητες, καθώς και διαρκής αυτοπαρατήρηση, αυτογνωσία και συνειδησιακή εγρήγορση για τον όσο το δυνατόν καλύτερο έλεγχό τους. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνονται οι πιθανότητες πως οι αναδυόμενες εικόνες, ήχοι και συναισθήματα (και οι όποιες άλλες εντυπώσεις που αντλεί ο ψυχομέτρης) θα σχετίζονται με το υπό εξέταση αντικείμενο και ότι όλες μαζί δεν θα είναι ασύνδετες, αλλά θα παρουσιάζουν συνοχή και ιστορική διαδοχή.

Για την επαφή με το αντικείμενο σε κάποιους αρκεί ένα απλό άγγιγμα, ενώ άλλοι επιλέγουν να το φέρουν στο μέτωπό τους στην περιοχή του «τρίτου ματιού». Όμως, η ικανότητα σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να εφαρμοστεί και δίχως τη φυσική επαφή με το αντικείμενο, αλλά με τον έντονο οραματισμό του. Η τελευταία περίπτωση έχει ευρύτερη εφαρμογή στην ψυχομέτρηση ανθρώπων εξ αποστάσεως, τόσο για λόγους έρευνας, όσο και για θεραπεία. Όταν η επαφή με το αντικείμενο ή με τη νοερή εικόνα του επιτευχθεί, τότε εκείνο που απαιτείται είναι ο νους να υιοθετήσει μια δεκτική στάση προκειμένου να αναδυθούν εκείνες οι εντυπώσεις που σχετίζονται με αυτό. Η μέθοδος αυτή έχει αρκετά κοινά στοιχεία με τον αποκαλούμενο «παθητικό διαλογισμό» κατά την εξάσκηση του οποίου ο διαλογιζόμενος αφήνει να αναδυθούν στη συνείδηση του εντυπώσεις και αισθήσεις που σχετίζονται με το θέμα του διαλογισμού του κρατώντας το νου του δεκτικό.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημανθεί πως η ψυχομετρική έρευνα δεν είναι μια αποκλειστικά παθητική διαδικασία κατά την οποία ο ψυχομέτρης λειτουργεί μόνο ως δέκτης. Η όλη διαδικασία μπορεί να λάβει μια πιο ενεργητική χροιά, καθώς υπάρχει και η δυνατότητα έρευνας και αναζήτησης συγκεκριμένων πληροφοριών. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να γίνει συνειδητή χρήση συμβόλων που οδηγούν τον ερευνητή στη «διαδρομή» του και τα οποία δρουν ως μια συσκευή συντονισμού που τον συντονίζει με τους ιδιαίτερους κραδασμούς – όψεις που αναζητά. Με άλλα λόγια, τότε ο ψυχομέτρης δρα, ταυτόχρονα, και ως πομπός που θέτει ερωτήσεις και ως δέκτης που λαμβάνει απαντήσεις. Όσο για το σύστημα συμβολισμού που θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να είναι εκείνο με το οποίο ο ερευνητής νιώθει πιο άνετα.

Το πώς μπορεί η χρήση του συμβολισμού να συμβάλει στην ενεργητική ψυχομετρία μπορούμε να το δούμε με τη βοήθεια του ιερόγλυφου του Δένδρου τη Ζωής: ας υποθέσουμε πως η έρευνά μας σχετίζεται με πληροφορίες που αφορούν το συγγραφέα ενός συγκεκριμένου χειρόγραφου ή ενός γράμματος. Τότε το σύμβολο – κλειδίπου θα επιλέξουμε θα πρέπει να μας συνδέει με εκείνη την όψη του Δένδρου που σχετίζεται με την αναζήτησή μας. Θα μπορούσε να είναι, για παράδειγμα, ένας κύκλος χρώματος πορτοκαλί πάνω στο οποίο βρίσκεται το σύμβολο του πλανήτη Ερμή. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε επιλέξει συμβολισμό και χρώμα που σχετίζονται με τη σεφίρα Χοντ, στην οποία παραδοσιακά αποδίδεται ο Ερμής, καθώς και όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη νοητική δραστηριότητα και αλληλεπίδραση (όπως π.χ. συγγραφή, βιβλία, μεταβίβαση και χρήση πληροφοριών). Κρατώντας το νου μας εστιασμένο σε αυτό το σύμβολο, αφενός, τον διατηρούμε συντονισμένο στη «συχνότητα» των πληροφοριών που αναζητούμε και, αφετέρου, αποκλείουμε όλες τις άσχετες «συχνότητες». Φυσικά, θα πρέπει να βιώνουμε εντός μας την εσωτερική σχέση του θέματος που μας απασχολεί με το σύμβολο που έχουμε επιλέξει, διαφορετικά η όλη τεχνική δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Και αφού πρώτα ο νους έχει εστιαστεί δυναμικά και με πρόθεση στο συγκεκριμένο σύμβολο, τότε θα πρέπει να τεθεί το κατάλληλο ερώτημα και στη συνέχεια να υιοθετηθεί από το νου μια δεκτική στάση προκειμένου να καταστεί δυνατή η λήψη της απάντησης. Αν η έρευνά μας σχετιζόταν με ένα έργο τέχνης θα μπορούσαμε να επιλέξουμε το συμβολισμό της σεφίρας Νετζά του Δένδρου, στην οποία παραδοσιακά αποδίδονται όλα όσα σχετίζονται με την τέχνη και τη δημιουργική έκφραση. Αν η έρευνά μας σχετιζόταν με ένα όπλο θα μπορούσε να επιλεγεί η σεφίρα του Γκεβούρα κ.ο.κ. Γενικά, οι δυνατότητες χρήσης του συμβολισμού στην ψυχομετρία μοιάζουν να είναι κυριολεκτικά άπειρες.

Το εντυπωσιακό είναι πως σε ορισμένες περιπτώσεις ο ψυχομέτρης μπορεί να προβλέπει και το μέλλον σε σχέση με ένα αντικείμενο και με εκείνους που σχετίζονται με αυτό. Βέβαια αυτή η πρόβλεψη του μέλλοντος δε σημαίνει πως το ένα ή το άλλο γεγονός θα συμβούν οπωσδήποτε. Ουσιαστικά σε τούτη την περίπτωση γίνονται αντιληπτές από τον ψυχομέτρη κάποιες τάσεις που εγείρονται και οι οποίες τείνουν να εκδηλωθούν. Το αν θα εκδηλωθούν αυτό εξαρτάται από το αν οι συνθήκες που θα επακολουθήσουν θα συμβάλλουν σε κάτι τέτοιο ή όχι.


Ερμηνεύοντας την ψυχομετρία

Η επικρατούσα άποψη είναι πως σε ένα αντικείμενο αποτυπώνονται όλα τα γεγονότα που σχετίζονται με αυτό, όπως ακριβώς οι εικόνες αποτυπώνονται επάνω σε μια φωτογραφική πλάκα. Έτσι, αυτό που ο ψυχομέτρης φαίνεται πως κάνει είναι να «διαβάζει» σαν σε ανοιχτό βιβλίο τη μνήμη του ίδιου του αντικειμένου. Όμως αυτή η ερμηνεία, όπως θα δούμε στη συνέχεια, είναι κάπως επιφανειακή, καθώς η εσωτερική παράδοση αποδέχεται μια κάπως βαθύτερη ερμηνεία του φαινομένου.

Θα πρέπει να επισημανθεί πως σε κάθε αντικείμενο μπορούν να ενυπάρχουν (αν και η λέξη «ενυπάρχουν» δεν είναι ακριβής αλλά μάλλον ενδεικτική όπως θα φανεί παρακάτω) τρία διαφορετικά είδη μνήμης και συγκεκριμένα:

α) η μνήμη που σχετίζεται με τη δημιουργία και την υπόσταση του ίδιου του αντικειμένου,β) η μνήμη που αφορά στην αλληλεπίδραση του αντικειμένου με οντότητες του περιβάλλοντος καιγ) η μνήμη που σχετίζεται με τη συνειδητή και με πρόθεση αποτύπωση της θέλησης ενός ανθρώπου πάνω σε αυτό (χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιων αντικειμένων είναι τα τάλισμαν και τα «φορτισμένα» αντικείμενα).
Θα πρέπει να επισημανθεί πως η αποτύπωση της θέλησης σε ένα αντικείμενο μπορεί να γίνει και από οντότητες μη ανθρώπινες που ανήκουν σε άλλα εξελικτικά βασίλεια, όπως είναι το αγγελικό καθώς και τα στοιχειακό βασίλειο. Υπό αυτή την οπτική, η ψυχομετρική έρευνα φαίνεται να αποκτά κάποιες ευρύτερες προοπτικές, καθώς επεκτείνεται σε «περιοχές» που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες για τον ερευνητή του εξελικτικού μονοπατιού. Ωστόσο, η ψυχομέτρηση άγνωστων «φορτισμένων» αντικειμένων θεωρείται αρκετά επικίνδυνο έργο (ειδικά αν κάποιος δε γνωρίζει την ποιότητα των αποτυπωμένων εντυπώσεων και την ποιότητα του δημιουργού τους). Για αυτόν τον λόγο χρησιμοποιούνται σε αυτήν την περίπτωση από τους ψυχομέτρες εκείνους που έχουν πραγματική και όχι επιφανειακή γνώση του όλου θέματος, ειδικές τεχνικές που προστατεύουν τον ερευνητή από το να εκτεθεί σε «τοξικές»ψυχικές επιρροές.

Για να γίνει κατανοητό, όμως, το πώς λειτουργεί η ψυχομετρία θα πρέπει να αναφερθούμε σε μια από τις σημαντικότερες παραδοχές της εσωτερικής παράδοσης σε Ανατολή και Δύση και συγκεκριμένα στην εσωτερική συνάφεια όλων των εκδηλωμένων υπάρξεων. Συγκεκριμένα, η εσωτερική παράδοση αναφέρει ότι κάθε ατομική οντότητα, παρά τη φαινομενική της ανεξαρτησία, σε ένα βαθύτερο επίπεδο συνδέεται, άρρηκτα, με όλες τις άλλες υπάρξεις και πως για αυτόν το λόγο επηρεάζεται από τις εσωτερικές παλίρροιες αυτού του απέραντου πνευματικού «ωκεανού» μέσα στον οποίο όλα βρίσκονται εμβαπτισμένα.

Στη δυτική εσωτερική παράδοση ο όρος που χρησιμοποιείται για τούτο το επίπεδο συλλογικής ενότητας είναι «αστρικό φως» και θεωρείται πως συνίσταται από ένα είδος άυλης ουσίας. Σε αυτήν κατά κάποιον τρόπο αποτυπώνονται και εμπεριέχονται οι μνήμες κάθε είδους ζωής και δράσης. Ο Καρλ Γιουνγκ ονόμασε αυτή την επικράτεια της εσωτερικής ενότητας «συλλογικό ασυνείδητο», καθώς σε αυτό το επίπεδο κάθε ύπαρξη μοιράζεται τη ζωή, με έναν ασυνείδητο τρόπο, με όλες τις άλλες υπάρξεις.

Ο ανατολικός όρος για αυτή την παγκόσμια δεξαμενή μνήμης είναι «ακασικά αρχεία» αν και οι δύο όροι δεν ταυτίζονται πλήρως. καθώς ο ανατολικός αναφέρεται σε μια υψηλότερη πνευματική επικράτεια. Σε γενικές γραμμές, θα μπορούσε να ειπωθεί πως στο επίπεδο των ακασικών αρχείων λειτουργεί, εν πλήρη αγνότητα, ο Κοσμικός Νους του Δημιουργού και ότι τα ακασικά αρχεία αντικατοπτρίζονται στο αστρικό φως. Εκεί (στο αστρικό φως) υπόκεινται σε ένα είδος διαστρέβλωσης η οποία οφείλεται στα νοητικά και συγκινησιακά ρεύματα που διατρέχουν τη συλλογική ζωή του πλανήτη μας.

Έχοντας κάνει αυτή τη σύντομη αναφορά στα ακασικά αρχεία μπορούμε τώρα να πάρουμε μια εικόνα του πως πραγματικά εργάζεται ένας ψυχομέτρης. Σύμφωνα πάντα με την εσωτερική παράδοση, ο ψυχομέτρης δε διαβάζει τη μνήμη ενός αντικειμένου όπως συνήθως πιστεύεται. Και αυτό διότι τα πάντα βρίσκονται αποτυπωμένα στην παγκόσμια δεξαμενή μνήμης και όχι μέσα στο ίδιο το αντικείμενο. Ουσιαστικά διεισδύει μέσα σε αυτήν την παγκόσμια μνήμη, αλλά η πύλη του προς αυτήν είναι το υπό εξέταση αντικείμενο. Με άλλα λόγια, η πηγή των πληροφοριών του βρίσκεται στα ακασικά αρχεία – κοσμικό νου, ενώ το αντικείμενο αποτελεί το σημείο επαφής του με αυτά. Η ύπαρξη του αντικειμένου, όμως, οδηγεί τον ψυχομέτρη στο να ακολουθήσει εκείνη τη συγκεκριμένη διαδρομή που σχετίζεται με αυτό. Σχηματικά, θα μπορούσε μα ειπωθεί ότι το αντικείμενο δρα για τον ψυχομέτρη ως ένα είδος μεγεθυντικού φακού με τη βοήθεια του οποίου μεγεθύνονται συγκεκριμένες πληροφορίες.

Επίσης, στα ακασικά αρχεία λέγεται πως δεν υπάρχουν μόνο οι μνήμες, αλλά και ένα είδος αντίληψης πέραν του χώρου και του χρόνου και εδώ υπεισέρχεται και η δυνατότητα της πρόβλεψης του μέλλοντος με τη βοήθεια της ψυχομετρίας.

Η ψυχομετρία, όμως, μπορεί να εφαρμόζεται και πάνω σε ανθρώπους παρέχοντας τη δυνατότητα της πρόληψης ασθενειών προτού αυτές εκδηλωθούν στο φυσικό σώμα. Να επισημανθεί πως, σύμφωνα πάντα με την εσωτερική παράδοση, ο άνθρωπος διαθέτει πέραν του φυσικού και λεπτότερα σώματα όπως είναι το νοητικό, το αστρικό και το αιθερικό. Το τελευταίο αφενός συγκρατεί τη δομή του φυσικού σώματος και αφετέρου το αναδομεί διαρκώς και του προσδίδει ζωτικότητα. Ωστόσο, το αιθερικό σώμα επηρεάζεται έντονα από τις σκέψεις και τις συγκινήσεις και με τη σειρά του επηρεάζει το φυσικό σώμα. Με αυτόν τον τρόπο μια ασθένεια πρώτα εμφανίζεται ως προδιάθεση στο αιθερικό (εξαιτίας δυσαρμονικών σκέψεων και συγκινήσεων ) και στη συνέχεια εκδηλώνεται στο φυσικό σώμα. Σε αυτό το σημείο έρχεται ο ψυχομέτρης ο οποίος εντοπίζει τα ίχνη της ασθένειας στα εσωτερικά σώματα προτού αυτή εκδηλωθεί ως φυσική ασθένεια. Με αυτό τον τρόπο, η ψυχομετρία έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στην πρόληψη των ασθενειών (οι ίδιες αρχές ψυχομέτρησης μπορούν να εφαρμοστούν και στα ζώα), ενώ μπορεί να βοηθήσει και στον εντοπισμό των σκεπτομορφών που υπάρχουν στην αύρα ενός ανθρώπου.

Όπως ίσως θα έχει διαφανεί, από τα όσα εν συντομία προαναφέρθηκαν, η ψυχομέτρηση είναι μια λεπτή διεργασία και σίγουρα δεν αποτελεί παιχνίδι ή μια εξωτική εμπειρία που θα χρησιμεύσει για τη δραπέτευσή μας από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Η χρήση της συνεπάγεται μεγάλη ευθύνη (όπως και κάθε άλλης ψυχικής ικανότητας άλλωστε) και μπορεί να αποδειχτεί χρήσιμη στην κατανόηση του εαυτού μας, αρκεί να μην αποτελεί αυτοσκοπό αλλά ένα μέσο για βοήθεια προς την ανθρωπότητα και τον πλανήτη μας.
_____________________________________________

Κ. Σ.

Ενδεικτική Βιβλιογραφία
1) Γ. Ε. Μπάτλερ, Ψυχομετρία, Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα, 1980.
2) Περιοδικό Ανεξήγητο, σειρά Στα Μονοπάτια της Γνώσης, τόμος 4.



Source: e-zine.gr



"Οι άνθρωποι με έχουν για εχθρό των δίκαιων νόμων, των οικογενειακών δεσμών και της παράδοσης. Ναι, λένε την αλήθεια. Δεν αγαπάω τους νόμους που έχει φτιάξει ο άνθρωπος... αυτό που αγαπάω είναι η ιερή και πνευματική ευγένεια που θα έπρεπε να είναι πηγή και βάση για κάθε νόμο στη γη."
Khalil Gibran